Thursday, March 4, 2010

5/3/2010
3.30pm
最近都不太好。。。
很多事情发生了。。。
很多朋友都离我而去。
不知道为什么,可能这是我的命运吧。
前几天,bomba散了。以前在bomba所认识的朋友都很少见面了。。。
这不是重点,重点是。我被bomba里的人出卖。。。
我尽然被出卖了,都还不知道。
至到有一天我,某人告示我后,才发现我已经被判死刑了。
大家都以为我是那种“二五仔”。其实我什么都没做过。
被大家误会,用另类的眼光看我,甚至被朋友抛弃
这种感受,我想应该没有人会明白吧。
而当我想找人sms配我分享这不愈快的感受时。
却没有人能愿意陪我,我都在想,是我人缘不好吗??
我不够意气吗??我独自想了很久,是我的问题吗??
平时,朋友要我帮忙,我从来没有说过不。
可是帮了她们,换来的是什么??
一句谢谢吗??有时她们连谢谢都省了。
就凭这,我对朋友不够好吗??我不讲义气吗??
还记得前几天,我和lyn吵架了。
因为在我很需要朋友的鼓励时,我发了信息给她。
但她都不回我,至到了第7封信息她才回我。
还说了一些刺激我的话,就“我没有了他(alwin ch'ng)我还是可以活得更好,但有没有你,我跟本不在乎”,可是到最后,所有东西都指向我。
我只想要一个真心的朋友,和我分享,很难吗??
当我最需要朋友时,你帮了我什么??而当你有难时,我帮了你多少,你还记得吗??
我想你都忘了,我一至都在鼓励你。就连我累了,都等你睡了我才爬上床。
而我有难时,我都是一个人在面对。。。我也是人,也是会有感受的,下次在你说话前,请顾其它人的感受好吗?
这社会是酱现实的吗??难道我只有在你们需要帮助时才有价值吗??
用完后,我就什么都不是了吗??
不好的事都接二连三的,我再次被人利用了。
是因为我为人随便还是我笨才会有酱的下场吗??
为什么这世界都酱其怪??好人不应该要有好报吗??
为什么???为什么???
又有谁可以帮到我吗??

19 comments:

  1. haiyo...don't think too much la...
    this call 日久见人心。。
    经历过了就会成长了咯,以后就会分辨谁是你真正的朋友了啦。
    不过,有一点,每个人都必须检讨自己。。

    ReplyDelete
  2. eee...u oso got blog??
    哇,这是你人身中说的最对的话。
    我认同,你们在考试吗???
    加油哦!!!

    ReplyDelete
  3. got r...long time d lo....
    last year toh got see tiok your blog d..haha
    Ya meh?haha
    tqtq
    erm...next tuesday exam d lo..
    tqtq

    ReplyDelete
  4. haha...i now ka see tiok ur blog oni le...haha
    add u d lo...你人身中最有意义的事就是这一句咯
    then u din study???still can on9 a???haha

    ReplyDelete
  5. lolx...you noob lo...
    okay...thanks..
    what?!人身中咩?still got many ko...you dont know nia ma...hahahaha
    got study,cant online awhile meh?huiyo..
    finish exam d lo...

    ReplyDelete
  6. 人身中,hmm means in ur life time...
    then siok d lo???can rest d...
    i course d may only start lea...still long ko..
    this two month also dunno wan do what lea..
    O.o

    ReplyDelete
  7. lolx...i know la...i mean you say this is my 人身中最有意义的一句话,where got 一句?still got many ko..hahaha
    ya lo..resting...
    oh i see...go work la...haiyo...abo no money use..

    ReplyDelete
  8. haha...i lazy go work le la...
    very sienz wan...but ku no money use lea...
    abo borrow from u la???haha

    ReplyDelete
  9. borrow from me?siao liao...i not ah long lo..i din work or rich lo,bo lui borrow you pun..hahaxp..
    cannot lazy la...you are a man !! okay?
    din work where got money to use?cannot always take from parents ma...you not a child d,now so young must pia,then earn money to feed yourself.
    Dont let parents worry ma...
    they feed you until so big d,you must feed them back de leh...

    ReplyDelete
  10. hahaha...wah这是你人身中第二句最有意义的话了haha
    erm nola...i searching work also...
    but i just wan work untill school open only worh..
    mana got ppl wan me lea...haha
    n school open le i tiok wan pia d...
    haha...wanna success!!!u din't see my latest d blog meh???hahahaha
    u also must start pia d lo...
    very soon,u will sitting SPM d...
    add oil la!!!

    ReplyDelete
  11. lolx...我都说不只一句了咯...haha
    oh i see...then wish you faster seach tiok lo..haha
    oh..can 半工半读的吗...
    sure got ppl want you de la...haiyo..
    sure must pia la..
    i know...i hope i can do my best on SPM too...
    you add oil too la!!=)

    ReplyDelete
  12. haha...abo u pray more for me la...
    so that caN faster search tiok ma...haha
    ur tmr schl reopen le...
    n can get result d...haha good luck la...

    ReplyDelete
  13. LOLx....why wanna pray for you?
    i din help myself pray ko leh,bo eng pray for you ..haha
    hoho...ya lo...good luck o?don't think the luck lo..already write liao,cant follow the lucky or unlucky de la..haiz...
    wish you lucky for searching work...hahahah

    ReplyDelete
  14. hahaha...自私la u...haiz...my bm i gonna take julai paper le...bm no credit...ma huan lo...
    haha so how was ur result??
    still ok???

    ReplyDelete
  15. lolx....got meh?bo la...haiyo..xD
    haiz...you no credit d,me ma cham?haiyo...
    erm...bad lo...

    ReplyDelete
  16. haha got la...aiya...i bo credit nia ma...
    but u still have one year to prepare le..
    so...u need to add oil from now on le lo...
    erm how bad la???come on share share...

    ReplyDelete
  17. scare beh hu prepare nia....
    erm..many subject failed lo...

    ReplyDelete
  18. haiya...we should solve the problem...n not scare...u noe???
    n u still got one year to prepare lea...no need worry...
    erm some subject very important wan...cannot fail d..
    maths,english,BM...this three cannot cannot fail wan...
    very important...

    ReplyDelete